znak_er_2001.gif

>>> Vítáme Vás na stránkách Autoklubu Škoda Mladá Boleslav <<<

Domácí stránka Autoklubu Škoda


Mezinárodní Economy Run

Škoda Economy Run 2012
Škoda Economy Run 2011
Škoda Economy Run 2010
Škoda Economy Run 2009
Škoda Economy Run 2008
Hledáme řidiče třídy A
Esso Patalahti Eco Run 2007, Finsko
Škoda Economy Run 2007
Economy Run 2006
Economy Run 2005
Economy Run 2004
Economy Run 2003
Economy Run 2002
Economy Run 2001
Economy Run 2000
Economy Run 1999
Výsledky 1998

Výsledky předch. ročníků

Vznik a historie
Historie letem světem
Účel akce:

Na určené trati (dle itineráře) dokázat, že lze i v dnešním hustém silničním provozu dosahovat dobrou průměrnou cestovní rychlost, malou spotřebu paliva a šetrně se chovat k přírodě. Soutěž je určena jen pro vozy značky Škoda (Fabia, Octavia, Superb) s motory benzínovými i naftovými.

Dosavadní rekordy :
Benzínové motory
Š 100 - Š 130 1985 Ing. František Knobloch
Ing. František Doubek
Š 120 L 55,19 km/h 2,270 l/100km
B 1200 2006 Ing. Petr Farník
Zdeněk Urban
Fabia 1.2/47kW (2003) 54,10 km/h 2,888 l/100km
B 1300 1995 Benda
Jírovec
Favorit 136 L 59,10 km/h 2,644 l/100km
B 1400 2002 Ota Pačes
Jana Pačesová
Fabia 1.4 MPI/50kW (2001) 54,90 km/h 3,412 l/100km
B 1600 2002 Petr Zemanec
Ladislava Zemancová
Octavia 1.6 MPI/75kW (2002) 53,83 km/h 3,663 l/100km
B 3000 2001 Michal Ondráček
Jiří Vodička
Octavia Sedan 1.8 20V Turbo/110kW 56,35 km/h 3,919 l/100km
Naftové motory
D 1500 2004 Josef Novotný
Jaroslav Louda
Fabia combi 1.4 TDI/55kW 54,43 km/h 2,634 l/100km
D 2000 2002 František Kučera
Miroslav Vávra
Octavia Sedan 1.9 SDI/50 kW 55,06 km/h 2,309 l/100 km
D 3000 2004 Jiří Čumpelík
Miroslav Čumpelík
Superb Sedan 2.5 TDI/120 kW 55,20 km/h 4,486 l/100 km
Trať : Délka, průměrná rychlost, časový limit a popis trati je uveden v psaném, šipkovém itineráři. Délka okruhu se pohybuje mezi 270 až 350 km. Trať vede po silnicích 1. a 2. třídy, eventuálně po silnicích pro motorová vozidla. Předčasný příjezd do cíle jednotlivých etap i celé soutěže je povolen. Pozdní příjezd do cíle soutěže znamená vyloučení ze soutěže.
Posádky startují ve dvouminutových intervalech.
Počet startujících : Z důvodu časové propustnosti trati je počet startujících omezen počtem 60 vozidel.
Účastníci : Uživatelé vozů Škoda, novináři a významné osobnosti z řad sportovců, herců apod. Posádky jsou minimálně dvoučlenné.
K soutěži budou přijata pouze neupravená cestovní vozidla určená pro běžný silniční provoz, která svou výbavou a výstrojí odpovídají platným předpisům a vyhláškám (tj.  včetně lékárničky, výstražného trojúhelníku, vlečného lana, zvedáku, rezervy, atd.). Jakékoliv úpravy včetně demontáže některých prvků (opěrky hlavy, sklápění zrcátek apod.) znamenají vyloučení ze soutěže. Kontroluje se i tlak v pneumatikách s povolenou tolerancí dle předpisů stanovených výrobcem.
Hodnocení : Vítězí posádka, která dosáhla nejnižší množství emisí CO2 v gramech na ujetý kilometr. Při rovnosti vyprodukovaných emisí vítězí posádka s vyšším zdvihovým objem motoru, případně s vyšší průměrnou rychlostí.

Od roku 2009 se pro vyhodnocení v jednotlivých třídách používá poměru (vyjádřeném v procentech) skutečné spotřeby vůči normované spotřebě uvedené v technickém průkazu vozidla. Jako vztažná hodnota je použita hodnota kombinované spotřeby předepsaná směrnicí č. 93/116/ES a jejích novel (např. 1999/100 nebo ES 2004/3) uvedená v TP vozu.

Autoklub Škoda, V. Klementa 839, 293 01 Mladá Boleslav, tel+fax : 326 321 344

E-mail : info@akskoda.cz            WWW : http://www.akskoda.cz