Mezinárodní Economy Run |
Škoda Economy Run 2012 Škoda Economy Run 2011 Škoda Economy Run 2010 Škoda Economy Run 2009 Škoda Economy Run 2008 Hledáme řidiče třídy A Esso Patalahti Eco Run 2007, Finsko Škoda Economy Run 2007 Economy Run 2006 Economy Run 2005 Economy Run 2004 Economy Run 2003 Economy Run 2002 Economy Run 2001 Economy Run 2000 Economy Run 1999 Výsledky 1998 Výsledky předch. ročníků Vznik a historie Historie letem světem |
Účel akce: | Na určené trati (dle itineráře) dokázat, že lze i v dnešním hustém silničním provozu dosahovat dobrou průměrnou cestovní rychlost, malou spotřebu paliva a šetrně se chovat k přírodě. Soutěž je určena jen pro vozy značky Škoda (Fabia, Octavia, Superb) s motory benzínovými i naftovými. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dosavadní rekordy : | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Trať : | Délka, průměrná
rychlost, časový limit a popis trati je uveden v psaném, šipkovém itineráři. Délka okruhu
se pohybuje mezi 270 až 350 km. Trať vede po silnicích 1. a 2. třídy, eventuálně po
silnicích pro motorová vozidla. Předčasný příjezd do cíle jednotlivých etap i celé soutěže
je povolen. Pozdní příjezd do cíle soutěže znamená vyloučení ze soutěže. Posádky startují ve dvouminutových intervalech. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Počet startujících : | Z důvodu časové propustnosti trati je počet startujících omezen počtem 60 vozidel. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Účastníci : | Uživatelé vozů
Škoda, novináři a významné osobnosti z řad sportovců, herců apod.
Posádky jsou minimálně dvoučlenné. K soutěži budou přijata pouze neupravená cestovní vozidla určená pro běžný silniční provoz, která svou výbavou a výstrojí odpovídají platným předpisům a vyhláškám (tj. včetně lékárničky, výstražného trojúhelníku, vlečného lana, zvedáku, rezervy, atd.). Jakékoliv úpravy včetně demontáže některých prvků (opěrky hlavy, sklápění zrcátek apod.) znamenají vyloučení ze soutěže. Kontroluje se i tlak v pneumatikách s povolenou tolerancí dle předpisů stanovených výrobcem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hodnocení : | Vítězí
posádka, která dosáhla nejnižší množství emisí CO2 v gramech na ujetý kilometr.
Při rovnosti vyprodukovaných emisí
vítězí posádka s vyšším zdvihovým objem motoru, případně s vyšší průměrnou rychlostí. Od roku 2009 se pro vyhodnocení v jednotlivých třídách používá poměru (vyjádřeném v procentech) skutečné spotřeby vůči normované spotřebě uvedené v technickém průkazu vozidla. Jako vztažná hodnota je použita hodnota kombinované spotřeby předepsaná směrnicí č. 93/116/ES a jejích novel (např. 1999/100 nebo ES 2004/3) uvedená v TP vozu. |
Autoklub
Škoda, V. Klementa 839, 293 01 Mladá Boleslav, tel+fax : 326 321 344
E-mail : info@akskoda.cz
WWW : http://www.akskoda.cz