![]() |
Mezinárodní Economy Run |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Účel akce: | Na určené trati (dle itineráře) dokázat, že lze i v dnešním hustém silničním provozu dosahovat dobrou průměrnou cestovní rychlost, malou spotřebu paliva a šetrně se chovat k přírodě. Soutěž je určena jen pro vozy značky Škoda (Fabia, Octavia, Superb) s motory benzínovými i naftovými. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dosavadní rekordy : | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Trať : | Délka, průměrná
rychlost, časový limit a popis trati je uveden v psaném, šipkovém itineráři. Délka okruhu
se pohybuje mezi 270 až 350 km. Trať vede po silnicích 1. a 2. třídy, eventuálně po
silnicích pro motorová vozidla. Předčasný příjezd do cíle jednotlivých etap i celé soutěže
je povolen. Pozdní příjezd do cíle soutěže znamená vyloučení ze soutěže. Posádky startují ve dvouminutových intervalech. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Počet startujících : | Z důvodu časové propustnosti trati je počet startujících omezen počtem 60 vozidel. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Účastníci : | Uživatelé vozů
Škoda, novináři a významné osobnosti z řad sportovců, herců apod.
Posádky jsou minimálně dvoučlenné. K soutěži budou přijata pouze neupravená cestovní vozidla určená pro běžný silniční provoz, která svou výbavou a výstrojí odpovídají platným předpisům a vyhláškám (tj. včetně lékárničky, výstražného trojúhelníku, vlečného lana, zvedáku, rezervy, atd.). Jakékoliv úpravy včetně demontáže některých prvků (opěrky hlavy, sklápění zrcátek apod.) znamenají vyloučení ze soutěže. Kontroluje se i tlak v pneumatikách s povolenou tolerancí dle předpisů stanovených výrobcem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hodnocení : | Vítězí
posádka, která dosáhla nejnižší množství emisí CO2 v gramech na ujetý kilometr.
Při rovnosti vyprodukovaných emisí
vítězí posádka s vyšším zdvihovým objem motoru, případně s vyšší průměrnou rychlostí. Od roku 2009 se pro vyhodnocení v jednotlivých třídách používá poměru (vyjádřeném v procentech) skutečné spotřeby vůči normované spotřebě uvedené v technickém průkazu vozidla. Jako vztažná hodnota je použita hodnota kombinované spotřeby předepsaná směrnicí č. 93/116/ES a jejích novel (např. 1999/100 nebo ES 2004/3) uvedená v TP vozu. |
Autoklub
Škoda, V. Klementa 839, 293 01 Mladá Boleslav, tel+fax : 326 321 344
E-mail : info@akskoda.cz
WWW : http://www.akskoda.cz