Mladá Boleslav

30.9.- 1.10.2006

Obsah

1.    VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ
2.    PŘIHLÁŠKY
3.    SOUTĚŽNÍ VOZY, ÚČASTNÍCI
4.    PŘEJÍMKA VOZIDEL
5.    ROZPRAVA
6.    PRŮBĚH SOUTĚŽE
7.    PROTESTY
8.    HODNOCENÍ
9.    VYHODNOCENÍ, CENY
10.    ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
11.    NÁKLADY
12.    OSTATNÍ
Top of page

1.    VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ

Pořadatelem soutěže je AUTOKLUB ŠKODA Mladá Boleslav (v ÚAMK) ve spolupráci s agenturou PROBAY Mladá Boleslav. Generálním sponzorem akce je firma Škoda Auto. Technickou přípravu a kontrolu vozidel zajišťují pracovníci Škoda Auto, monitorování vozidel systémem SHERLOG zajišťuje firma SECAR.

Soutěž je dvoudenní, koná se v sobotu a v neděli 30.9.- 1.10.2006 na trati s centrem v Mladé Boleslavi tzn. že kromě startu a cíle soutěže bude v Mladé Boleslavi i cíl I. etapy, společenský večer a přenocování. V případě zájmu o zajištění ubytování je třeba uvést závazný požadavek ve formuláři přihlášky. Trať je popsána formou šipkového itineráře. Délka tratě nepřesahuje 350 kilometrů.

Top of page

2.    PŘIHLÁŠKY

Zájemce o účast na soutěži zašle vyplněnou přihlášku nejpozději do 3.9.2006 na :
e-mail : prihl@economyrun.cz
adresu : Autoklub Škoda, Tř. Václava Klementa 839, 293 01 Mladá Boleslav, Czech Republic
fax : +420 326 782 703

Pořadatel potvrdí přijetí do soutěže nejpozději do 18.9.2006.

Top of page

3.    SOUTĚŽNÍ VOZY, ÚČASTNÍCI

Soutěž je vypsána pro neupravené vozy značky Škoda modelové řady Fabia, Octavia, Superb a Roomster s benzínovými nebo naftovými motory. Soutěžní vozidla musí svým stavem, výbavou a výstrojí odpovídat platným předpisům a vyhláškám (tzn. výbava musí obsahovat např. lékárničku, výstražný trojúhelník, vlečné lano, zvedák, rezervu atd.). Jakékoliv výrobcem neschválené úpravy vozidla (sklápění zrcátek, tlak v pneumatikách apod.) včetně demontáže jakýchkoliv součástí vozu (opěrky hlavy apod.) znamenají vyloučení ze soutěže.

Posádka soutěžního vozidla musí být dvoučlenná. Oba soutěžící musí mít v průběhu celé soutěže k dispozici příslušné doklady (osobní doklad, řidičský průkaz, osvědčení o TP vozidla, doklad o pojištění vozidla).

Prosíme soutěžící posádky, aby pomohly pořadatelům při manipulaci s vozidlem (před startem soutěže po dotankování a zaplombování, mezi jednotlivými etapami při parkování v uzavřeném parkovišti a po dojezdu do cíle před závěrečným dotankováním a zvážením vozidla).

Top of page

4.    PŘEJÍMKA VOZIDEL

Přejímka vozidel bude zahájena v sobotu 30.9.2006 v 6:30 na parkovišti u Zákaznického centra Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Je složena z administrativní a technické části.

4.1  Administrativní přejímka

Při administrativní přejímce soutěžící předloží potvrzení přihlášky. Obdrží startovní číslo, itinerář, informační a reklamní materiál. Startovní čísla a reklamu je posádka povinna umístit na voze dle pokynů pořadatele a ponechat je na vozidle až do vyhlášení oficiálních výsledků.

Po administrativní přejímce nesmí soutěžní vozidlo opustit areál přejímky a musí být neprodleně přistaveno k technické části přejímky.

Administrativní část přejímky končí v 9:00 hodin.

4.2  Technická přejímka

Technická část přejímky se skládá z kontroly technického stavu vozidla, jeho úplnosti a způsobilosti k účasti v soutěži dle předpisů stanovených výrobcem (nezbytné vybavení, tlak v pneumatikách s povolenou tolerancí apod.) a zákonem o provozu na pozemních komunikacích. Dále se skládá z doplnění pohonných hmot pořadatelem, instalace monitorovacího zařízení, zaplombování určených míst a zvážení vozidla.

Po ukončení technické části přejímky, dotankování a plombování odstaví soutěžící své vozidlo dle pokynů pořadatele do uzavřeného parkoviště. Před startem do I. etapy nesmí vozidlo uzavřené parkoviště opustit.

Součástí technické přejímky je instalace monitorovacího systému (jednotka je připojena do konektoru zapalovače) a komunikační magnetické antény (na střechu vozidla). Vozidla bez tohoto zařízení nebudou připuštěna ke startu soutěže. Jakákoliv manipulace s tímto zařízením se trestá vyloučením ze soutěže.

Top of page

5.    ROZPRAVA

Rozprava k soutěži se bude konat v sobotu 30.9.2006 v 9:30 a musí se jí zúčastnit alespoň jeden člen každé posádky. Během rozpravy budou podány aktuální informace k soutěži, itineráři a stavu tratě. Tyto informace jsou závazné pro všechny soutěžící.

Top of page

6.    PRŮBĚH SOUTĚŽE

Trať celé soutěže se skládá ze dvou samostatných etap :

  • I.etapa sobota 30.9.2006 Mladá Boleslav (Zákaznické centrum Škoda Auto) - Mladá Boleslav (parkoviště proti vedení spol. Škoda Auto)
  • II.etapa neděle 1.10.2006 Mladá Boleslav (parkoviště proti vedení spol. Škoda Auto) - Mladá Boleslav (Zákaznické centrum Škoda Auto)

  • Popis trati, její délka a předepsaný časový limit (minimální průměrná rychlost) bude uveden v itineráři (soutěžící jej obdrží před startem do jednotlivých etap). Nedodržení trati (kontrolováno monitorovacím systémem SHERLOG) bude znamenat vyloučení posádky ze soutěže. Časový limit platí pro celou soutěž a jeho překročení bude mít rovněž za následek vyloučení posádky ze soutěže. Předčasný příjezd do cíle jednotlivých etap je povolen.

    Po celou dobu soutěže bude pro soutěžící k dispozici servisní vozidlo Service Mobil. Telefonické spojení bude uvedeno v itineráři.

    6.1 Start jednotlivých etap

    Start první posádky do I. etapy je v sobotu 30.9.2006 v 10:30 na parkovišti před Zákaznickým centrem Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Startuje se ve dvouminutových intervalech podle startovních čísel.

    Startuje se s motorem v klidu. Po pokynu startéra musí být vozidlo uvedeno do chodu startovacím zařízením z místa řidiče. Vozidlo, které do jedné minuty od pokynu ke startu neodstartuje, musí být posádkou odtlačeno ve směru jízdy tak, aby nepřekáželo ve startu ostatním vozidlům. Další průběh startování odtlačeného vozidla proběhne pod dohledem pořadatele.

    Start první posádky do II. etapy je v neděli 1.10.2006 v 8:00 na parkovišti naproti budovy vedení společnosti Škoda Auto. Posádky startují do druhé etapy v pořadí, ve kterém dojeli do cíle první etapy, jinak platí zásady uvedené pro první etapu.

    6.2 Cíl jednotlivých etap

    Cíl I.etapy je na parkovišti naproti budovy vedení společnosti Škoda Auto.

    V cíli I. etapy bude vozidlo odstaveno do uzavřeného parkoviště, které před startem do II. etapy nesmí opustit.

    Cíl II.etapy je na parkovišti před Zákaznickým centrem Škoda Auto v Mladé Boleslavi.

    V cíli II. etapy budou pořadatelem doplněny pohonné hmoty a vozidlo bude zváženo. Poté budou všechny soutěžní vozy odstaveny do uzavřeného parkoviště, kde setrvají až do vyvěšení konečných výsledků.

    6.3 Diskvalifikace

    Nedodržení trati, vlečení vozidla jiným vozidlem, nepovolená manipulace se zapečetěnými místy, nepovolené úpravy vozidla, nedodržení pravidel silničního provozu (kontrolováno monitorovacím systémem SHERLOG), překročení časového limitu, závady zjištěné při kontrole technického stavu vozidla se trestají vyloučením posádky ze soutěže.

    V případě opuštění předepsané trati je posádka povinna pokračovat v soutěži v místě jejího opuštění. Opakované projetí stejného úseku trati je povoleno.

    Vyloučením bude potrestána také posádka, jejíž vozidlo nebude řádně odstaveno v uzavřeném parkovišti (viz. čl. 6.2).

    Top of page

    7.    PROTESTY

    Protest se podává písemnou formou spolu s částkou 1000,- Kč řediteli soutěže do 15ti minut po vyvěšení předběžných výsledků. V případě oprávněného protestu bude vklad vrácen, v opačném případě propadá ve prospěch pořadatele.

    Top of page

    8.    HODNOCENÍ

    Soutěžní vozy budou hodnoceny dle následujícího rozdělení :

    V jednotlivých třídách vítězí posádka s nejnižší spotřebou pohonných hmot. V případě stejné spotřeby PHM rozhoduje kratší čas potřebný k projetí celé tratě tj. vyšší celková průměrná rychlost.

    Pro stanovení pořadí v jednotlivých skupinách (absolutní pořadí vozů s benzínovými motory, absolutní pořadí vozů s naftovými motory) a kategoriích (AM, MEDIA, PROD a SKODA), bude místo celkové spotřeby použit index poměrné spotřeby - FEI (Fuel Efficiency Index), který se vypočítá jako jedna desetina aritmetického průměru dvojnásobku dosažené spotřeby a spotřeby vztažené na 1 tunu hmotnosti vozidla dle následujícího vzorce :
      1/10 x (2xN + N/m)/3
    N - dosažená průměrná spotřeba v litrech
    m - pohotovostní hmotnost vozidla (nižší hodnota ze zjištěné startovní a cílové hmotnosti - váženo bez posádky při technické přejímce a v cíli soutěže, vždy po doplnění pohonných hmot včetně zavazadel)

    Vítězí posádka jejíž index poměrné spotřeby dosáhne nejnižší hodnoty. V případě stejné hodnoty rozhoduje vyšší hmotnost, vyšší zdvihový objem motoru a kratší čas potřebný k projetí celé tratě tj. vyšší celková průměrná rychlost.

    Jednotlivé hodnoty se zaokrouhlují matematicky s přesností :

    Top of page

    9.    VYHODNOCENÍ, CENY

    Vyhodnocení soutěže se předpokládá v neděli 1.10.2006 v 16:00 (jednu hodinu po vyhlášení oficiálních výsledků).

    Pořadatel si vyhrazuje právo neodměňovat kategorii resp. třídu v případě, že počet soutěžících v této kategorii resp. třídě bude menší než tři.

    Při neomluvené účasti na vyhodnocení soutěže se ztrácí nárok na obdržené ceny.

    Top of page

    10.    ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

    Pořadatel si vyhrazuje právo kdykoliv provést kontrolu technického stavu vozidla a jeho způsobilosti k účasti v soutěži.

    Při tankování PHM platí přísný zákaz kouření a manipulace s otevřeným ohněm v okruhu 15 metrů !!

    Každý účastník se soutěže zúčastňuje na vlastní nebezpečí. Pořadatel nezajišťuje účastníkům během soutěže žádné pojištění. Soutěžící je povinen dodržovat veškeré zákony, předpisy a bezpečnostní opatření, dbát pokynů pořadatelů a uhradit škody, které případně způsobí pořadateli nebo třetím osobám.

    Top of page

    11.    NÁKLADY

    11.1  Náklady hrazené soutěžícím

    11.2  Náklady hrazené pořadatelem

    Top of page

    12.    OSTATNÍ

    " V případě závazného požadavku na ubytování ze soboty na neděli v Mladé Boleslavi je nutné toto oznámit pořadateli nejpozději do 3.9.2006.

    Veškeré informace a výsledky soutěže naleznete na internetových stránkách http://www.economyrun.cz.

    V případě potřeby je možné provést rezervaci ubytování na pátek 29.9.2006 (v Autokempu AK Škoda v Kosmonosích) až do vyčerpání ubytovací kapacity.


    Autoklub Škoda, V. Klementa 839, 293 01 Mladá Boleslav, tel+fax : 326 321 344

    E-mail : info@akskoda.cz            WWW : http://www.akskoda.cz