Dzierźoniów (POL) - Mladá Boleslav (CZE)

20.-21. září 2003

Obsah

1.    VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ
2.    PŘIHLÁŠKY
3.    SOUTĚŽNÍ VOZY, ÚČASTNÍCI
4.    PŘEJÍMKA VOZIDEL
5.    ROZPRAVA
6.    PRŮBĚH SOUTĚŽE
7.    PROTESTY
8.    HODNOCENÍ
9.    VYHODNOCENÍ, CENY
10.    ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
11.    NÁKLADY
12.    OSTATNÍ
PĚDBĚŽNÝ ČASOVÝ HARMONOGRAM
Top of page

1.    VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ

Pořadatelem soutěže je AUTOKLUB ŠKODA Mladá Boleslav (v ÚAMK) ve spolupráci se Servisními službami Škoda Auto. Technické zabezpečení je zajišťováno ve spolupráci s agenturou PROBAY Mladá Boleslav

Soutěž je dvoudenní, koná se v sobotu a v neděli 20.-21.9.2003 na trati z Polského města Dzierźoniów do Mladé Boleslavi. Trať je popsána formou psaného, šipkového itineráře.

Top of page

2.    PŘIHLÁŠKY

Zájemce o účast na soutěži zašle vyplněnou přihlášku nejpozději do 15.8.2003 na :
e-mail : prihl@economyrun.cz
adresu : Autoklub Škoda, Tř. Václava Klementa 839, 293 01 Mladá Boleslav, Czech Republic
fax : +420 326 782 703

Pořadatel potvrdí přijetí do soutěže nejpozději do 8.9.2003.

Top of page

3.    SOUTĚŽNÍ VOZY, ÚČASTNÍCI

Soutěž je vypsána pro neupravené vozy značky Škoda modelové řady Felicia, Octavia, Fabia a Superb s benzínovými nebo naftovými motory. Soutěžní vozidla musí svou výbavou a výstrojí odpovídat platným předpisům a vyhláškám (tzn. výbava musí obsahovat např. lékárničku, výstražný trojúhelník, vlečné lano, zvedák, rezervu, atd.). Jakékoliv úpravy vozidla (sklápění zrcátek, tlak v pneumatikách apod.) včetně demontáže jakýchkoliv součástí (opěrky hlavy apod.) znamenají vyloučení ze soutěže. Množství pohonných hmot v nádrži před příjezdem k přejímce není předepsáno. (Doporučujeme přijet s maximálně doplněnou nádrží. Pro vozidla s benzínovými motory doporučujeme použít benzin 95 Natural)

Prosíme soutěžící posádky, aby pomohly pořadatelům při manipulaci s vozidlem (před startem soutěže po dotankování a zaplombování, mezi jednotlivými etapami při parkování v uzavřeném parkovišti a po dojezdu do cíle před závěrečným dotankováním a zvážením vozidla).

Posádka soutěžního vozidla musí být dvoučlenná. Oba soutěžící musí mít v průběhu celé soutěže k dispozici příslušné doklady (zejména cestovní pas, řidičský průkaz, osvědčení o TP vozidla, "zelenou kartu" - osvědčení o pojištění vozidla v zahraničí).

Top of page

4.    PŘEJÍMKA VOZIDEL

Přejímka vozidel bude zahájena v sobotu 20.9.2003 v 6:30 v servisu Škoda u prodejce Centrum TMT v městě Dzierźoniów. Je složena z administrativní a technické části.

4.1  Administrativní přejímka

Při administrativní přejímce soutěžící předloží potvrzení přihlášky. Obdrží startovní číslo, itinerář, informační a reklamní materiál. Startovní čísla a reklamu je posádka povinna umístit na voze dle pokynu pořadatele.

Po administrativní přejímce nesmí soutěžní vozidlo opustit areál přejímky a musí být neprodleně přistaveno k technické části přejímky.

Administrativní část přejímky končí v 9:00 hodin.

4.2  Technická přejímka

Technická část přejímky se skládá z kontroly technického stavu vozidla a jeho způsobilosti k účasti v soutěži (nezbytné vybavení podle platných předpisů, tlak v pneumatikách s povolenou tolerancí dle předpisů stanovených výrobcem, apod.). Dále se skládá z doplnění pohonných hmot pořadatelem, zaplombování určených míst a zvážení vozidla.

Po ukončení technické části přejímky odstaví soutěžící své vozidlo do uzavřeného parkoviště dle pokynů pořadatele.

Top of page

5.    ROZPRAVA

Rozprava k soutěži se bude konat v sobotu 20.9.2003 v 9:30 a musí se jí zúčastnit alespoň jeden člen každé posádky. Během rozpravy budou podány aktuální informace k soutěži, itineráři a stavu tratě, které jsou závazné pro všechny soutěžící.

Top of page

6.    PRŮBĚH SOUTĚŽE

Trať celé soutěže se skládá ze dvou samostatných etap :
I.etapa : sobota 20.9.2003 Dzierźoniów (POL) - Špindlerův Mlýn (CZE)
II.etapa : neděle 21.9.2003 Špindlerův Mlýn (CZE) - Mladá Boleslav (CZE)
Popis trati, její délka a předepsaný časový limit (minimální průměrná rychlost) bude uveden v itineráři (soutěžící obdrží při administrativní části přejímky). Časový limit platí pro celou soutěž a jeho překročení bude mít za následek vyloučení posádky ze soutěže. Předčasný příjezd je povolen. Rovněž i nedodržení trati (bude kontrolováno v průjezdních a tajných kontrolách) bude znamenat vyloučení posádky.

V průběhu soutěže posádky vyplní do kontrolní karty odpovědi na otázky zapsané v itineráři. Chybějící nebo nesprávná odpověď má za následek diskvalifikaci posádky ze soutěže.

Po celou dobu soutěže bude pro soutěžící k dispozici servisní vozidlo (Service Mobil). Telefonické spojení (číslo mobilního telefonu) bude uvedeno v itineráři.

6.1 Start soutěže

Start první posádky do I. etapy je v sobotu 20.9.2003 v 10:30 před servisem Škoda Centrum TMT, Dzierźoniów. Startuje se ve dvouminutových intervalech podle startovních čísel.

Startuje se s motorem v klidu. Po pokynu startéra musí být vozidlo uvedeno do chodu startovacím zařízením z místa řidiče. Vozidlo, které do jedné minuty od pokynu ke startu neodstartuje, musí být posádkou odtlačeno ve směru jízdy tak, aby nepřekáželo ve startu ostatním vozidlům. Další průběh startování odtlačeného vozidla proběhne pod dohledem pořadatele.

Start první posádky do II. etapy je v neděli 21.9.2003 v 8:00 na parkovišti hotelu Harmony ve Špindlerově Mlýně. Posádky startují do druhé etapy v pořadí, ve kterém dojeli do cíle první etapy, jinak platí zásady uvedené pro první etapu.

6.2 Cíl soutěže

Cíl celé soutěže je v Mladé Boleslavi.

V cíli I. etapy bude vozidlo odstaveno do uzavřeného parkoviště, které nesmí opustit před startem do II. etapy.

V cíli II. etapy budou pořadatelem doplněny pohonné hmoty a vozidlo bude zváženo. Poté budou všechny soutěžní vozy odstaveny do uzavřeného parkoviště, kde setrvají ještě 20 minut po vyvěšení předběžných výsledků pro posouzení případných protestů. V případě podání protestu může ředitel tento čas prodloužit.

6.3 Diskvalifikace

Nedodržení trati, vlečení vozidla jiným vozidlem, nepovolená manipulace se zapečetěnými místy, nepovolené úpravy vozidla, nedodržení pravidel silničního provozu, překročení časového limitu, chybějící nebo nesprávná odpověď na kontrolní otázku, závady zjištěné při kontrole technického stavu vozidla se trestají vyloučením posádky ze soutěže.

Top of page

7.    PROTESTY

Protest se podává písemnou formou spolu s částkou 1000,- Kč řediteli soutěže do 15ti minut po vyvěšení předběžných výsledků. V případě oprávněného protestu bude vklad vrácen, v opačném případě propadá ve prospěch pořadatele.

Top of page

8.    HODNOCENÍ

Soutěžní vozy budou hodnoceny dle následujícího rozdělení :

V jednotlivých třídách vítězí posádka s nejnižší spotřebou pohonných hmot. V případě stejné spotřeby PHM rozhoduje kratší čas potřebný k projetí celé tratě tj. vyšší celková průměrná rychlost.

Pro stanovení pořadí v jednotlivých skupinách (absolutní pořadí vozů s benzínovými motory, absolutní pořadí vozů s naftovými motory) a kategoriích, bude místo celkové spotřeby použit index poměrné spotřeby - FEI (Fuel Efficiency Index), který se vypočítá jako aritmetický průměr dosažené spotřeby a spotřeby vztažené na 1 tunu hmotnosti vozidla dle následujícího vzorce :
N + N/m
    2

N - dosažená průměrná spotřeba v litrech
m - pohotovostní hmotnost vozidla (nižší hodnota ze zjištěné startovní a cílové hmotnosti - váženo bez posádky při technické přejímce a v cíli soutěže, vždy po doplnění pohonných hmot včetně zavazadel)

Vítězí posádka jejíž index poměrné spotřeby dosáhne nejnižší hodnoty. V případě stejné hodnoty rozhoduje vyšší hmotnost, vyšší zdvihový objem motoru a kratší čas potřebný k projetí celé tratě tj. vyšší celková průměrná rychlost.

Top of page

9.    VYHODNOCENÍ, CENY

Vyhodnocení soutěže se předpokládá v neděli 21.9.2003 v 16:00.

Pořadatel si vyhrazuje právo neodměňovat kategorii resp. třídu v případě, že počet soutěžících v této kategorii resp. třídě bude menší než tři.

Top of page

10.    ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

Pořadatel si vyhrazuje právo kdykoliv provést kontrolu technického stavu vozidla a jeho způsobilosti k účasti v soutěži.

Při tankování PHM platí přísný zákaz kouření a manipulace s otevřeným ohněm v okruhu 15 metrů !!

Každý účastník se soutěže zúčastňuje na vlastní nebezpečí. Pořadatel nezajišťuje účastníkům během soutěže žádné pojištění. Soutěžící je povinen dodržovat veškeré zákony, předpisy a bezpečnostní opatření, dbát pokynů pořadatelů a uhradit škody, které případně způsobí pořadateli nebo třetím osobám.

Top of page

11.    NÁKLADY

11.1  Náklady hrazené soutěžícím

11.2  Náklady hrazené pořadatelem

Top of page

12.    OSTATNÍ

Doporučujeme vzít sebou sportovní oblečení a plavky.

Veškeré informace a výsledky soutěže naleznete na internetových stránkách http://www.economyrun.cz.

Soutěžící obdrží itinerář doporučené trasy k servisu Škoda Centrum TMT v městě Dzierźoniów ze směru od Mladé Boleslavi.

V případě potřeby je možné provést rezervaci ubytování na pátek 19.9.2003 (v městě Dzierźoniów) až do vyčerpání ubytovací kapacity.

Způsob úhrady např. pohonných hmot a základní informace o dopravních předpisech v Polsku budou uvedeny na internetových stránkách www.economyrun.cz.

Top of page

PŘEDBĚŽNÝ ČASOVÝ HARMONOGRAM

Sobota - 20.9.2003

6:30 začátek přejímky, občerstvení před startem (snídaně)
9:00 ukončení administrativní části přejímky
9:30 oficiální zahájení, rozprava
10:30 start první posádky do I.etapy
14:00 začátek odpoledního programu
20:00 začátek večerního posezení

Neděle - 21.9.2003

6:30 snídaně před startem
8:00 start první posádky do II.etapy
11:00 teoretický příjezd první posádky do cíle II.etapy
14:40 předpokládaný čas vyvěšení předběžných výsledků  (bude upřesněno podle průběhu doplňování pohonných hmot v cíli soutěže)
15:00 předpokládaný čas vyvěšení oficiálních výsledků  (20 minut po vyvěšení předběžných výsledků - protesty)
16:00 slavnostní vyhlášení vítězů  (1 hodinu po vyvěšení oficiálních výsledků - po vyřešení případných protestů)


Autoklub Škoda, V. Klementa 839, 293 01 Mladá Boleslav, tel+fax : 326 321 344

E-mail : info@akskoda.cz            WWW : http://www.akskoda.cz