Výsledky
Z tisku
AutoRevue.cz - Petr Broža
Svět motorů - Martina Mlejnková
Miroslav Obešlo - auto.tiscali.cz
Fotogalerie
Někdy je to soutěž na ostří nože ...
Slovo ředitele
Organizační výbor
Sponzoři
Propozice
Dodatek č.1 (*.pdf)
Itinerář MB-Dzierźionów
|
Agentura PROBAY vydala CD s fotografiemi z letošního ročníku (cena 100 CZK). V případě zájmu kontaktujte prosím
Milana Pitáka (mobil: +420 602 661 736).
Letošní ročník Economy Run se konal ve dnech 20.-21.9.2003 a
po dlouhé době zavítal i do jiné země než je Česká republika. Startovalo se
u prodejce vozů Škoda Centrum TMT v městečku Dzierźoniów v Polské republice.
Cíl byl ale již opět v Kosmonosích u Mladé Boleslavi.
Náročná trať vedoucí podhůřím Krkonoš a Jizerských hor byla rozdělena do dvou dnů a měřila
zhruba 330 km. První etapa končila v srdci nejvyšších českých hor v hotelu Harmony
ve Špindlerově Mlýně.
Letos, stejně jako v minulém roce, byl pro celkového pořadí v jednotlivých skupinách
(Benzínové motory, Dieselové motory) a kategoriích použit tzv. index poměrné spotřeby
FEI (Fuel Efficiency Index), který zohledňuje hmotnost soutěžnících vozidel. FEI se vypočítává
jako aritmetický průměr dosažené spotřeby a spotřeby vztažené na 1 tunu hmotnosti
vozidla dle následujícího vzorce :
FEI = (N+N/m)/2
N - dosažená průměrná spotřeba v litrech
m - pohotovostní hmotnost vozidla (viz propozice)
|
Výsledky
Startovní listina
Statistika
Benzínové motory
B1300
B1400
B1600
B3000
Amatér
Novinář
Naftové motory
D1500
D2000
Amatér
Novinář
|
Přes skutečně hornatý charakter trati dosáhli soutěžící vynikajících výsledků :
Nejnižší spotřeba s benzínovým motorem - 3,2 l/100 km.
Nejnižší spotřeba s naftovým motorem - 2,7 l/100 km.
Skupina vozů s benzínovým motorem
I letos se v celkovém pořadí provevilo přepočítávání dosažené spotřeby na koeficint FEI,
takže vůz s absolutně nejnižší spotřebou obsadil druhé místo.
Stejně jako vloni se nezměnilo pořadí modelů na prvních třech místech - Fabia,
Felicia a Octavia a až na několik výjimek všichni soutěžící dosáhli spotřeby
nižší než 5 l/100 km, třetina z nich dokonce nižší než 4 l/100 km.
Skupina vozů s naftovým motorem
Novinkou soutěže byla účast vozů Fabia s novým motorem 1.4 TDI, které vyrazili
obrazně řečeno přímo z výrobní linky a dosáhly spotřeby 3 l/100 km
Polovina z 21 posádek dosáhla spotřeby nižší než 3 l/100 km.
S výjimkou jedné posádky byla spotřeba nižší než 3,5 l/100 km.
Nejlepší Superb byl celkově na třetím místě se spotřebou pod
3 l/100 km.
|