|
|
|
Economy Run 2001 - Ohlasy v tisku
ŠkodaMobil č.19; 28.září 2001
Škodovka jezdí za 2,6 litru
Ušetřit každý centilitr benzinu nebo nafty se o víkendu 22.9. a 23.9. snažili účastníci
jubilejního 20. ročníku Economy Run. K vítězství vedla hlavně nízká spotřeba, ale také čas.
I tentokrát Economy Run zpestřili významné osoby sportovního a kulturního života,
například Ladislav Smoljak a Petr Brukner z Divadla Járy Cimrmana nebo atletka
Jarmila Kratochvílová. Ta se svým svěřencem a řidičem jejich posádky Jaroslavem Teplým
nakonec vybojovala 3. místo v kategorii benzinových motorů do objemu 2 litry.
V sobotu startovali motoristé ve svých či zapůjčených škodovkách ve městě Kosmonosy a kolem
poledne dojížděli po této první etapě do Vysokého Mýta. Tady je čekalo příjemné oživení;
mohli vyzkoušet jízdu na kluzkém povrchu.
"Vyzkoušel jsem si Octavii RS, rozjel jsem auto, perfektně sedělo, bylo to výborné.
Uvítal jsem tuto živější zkušební jízdu na autodromu, když jsem nemohl řádně využít
sílu motoru a musel jsem celý závod plynový pedál jen šimrat," liboval si rychlou
jízdu ostravský olympijský střelec Martin Tenk.
Potom už na závodníky čekala druhá etapa z Vysokého Mýta do Žďáru nad Sázavou,
kde se všichni sešli na společenském večeru s bohatým kulturním programem. V neděli
ráno startovaly posádky do poslední etapy a mířily zpátky do Kosmonos. Tady už vrcholilo
napětí, když technici doplňovali nádrže vozů, aby zjistili, kolik vozy během závodu
spotřebovaly.
Felicie, fabie a octavie dokázaly, že jsou skutečně úspornými vozy. Většině závodníků
stačily necelé 4 litry na sto kilometrů, a to i v kopcovitém terénu Žďárských vrchů.
Vítězové šli ještě níže. Otec a syn Knížkovi z Mladé Boleslavi jeli se svou felicií
průměrně za 2,896 litrů benzinu na 100 kilometrů. Manželům Hykešovým, loňským
rekordmanům kategorie dieselových motorů, stačilo v průměru 2,627 litrů nafty.
Napětí trvalo až do samotného konce. Předposlední posádka, která dorazila do cíle, měla
sice nejnižší spotřebu naturalu, ale rozhodčí ji museli diskvalifikovat, protože nesplnila
všechny úkoly, které pořadatelé zařadili do itineráře. Ten byl dokonale propracovaný, hlavní
pořadatel a předseda Autoklubu Škoda ing. Josef Pálka a ředitel soutěže ing. Petr Linhart
neponechali nic náhodě. I díky tomu žádná z posádek nezabloudila a všechny dodržely časový
limit.
Víkendový souboj vyvrcholil v Muzeu Škoda Auto vyhlášením vítězů. Ti si odnesli ceny
od sponzorů Škoda Auto, ČSOB Leasing, Castrol a dalších. Ani neumístění neodjeli s prázdnou.
Každá posádka dostala od firmy Castrol 4 litry motorového oleje.
Organizátoři letošního ročníku si vysloužili velký potlesk, sami také zdůraznili význam
spolupráce s útvarem GP - Podniková komunikace Škoda Auto, která přispěla k většímu
mediálnímu rozsahu a spokojenosti všech zúčastněných.
Text: Silvie Klímová
ŠkodaMobil č.17; 14.září 2001
Economy Run 2001 - Kolik vám bere?
Jsou různé soutěže automobilů, většinou se vítězové hodnotí podle dojezdu do cíle,
počítají se dosažené časy, záleží na rychlosti, ale v této soutěži jde o něco jiného,
rozhodně však zajímavého pro motoristy. Vítězem je ten, kdo má "nejlehčí" nohu na plynu.
Economy Run je soutěž, ve které jde především o nejmenší spotřebu pohonných hmot.
Stejně tak jako při jiných soutěžích každé vozidlo musí projít administrativní a
technickou přejímkou. Potom následuje doplnění pohonných hmot a zaplombování nádrže.
Vozidlo je až do startu soutěže odstaveno na uzavřeném parkovišti. Již dvacátý ročník
této tradiční soutěže se jede o víkendu v sobotu a v neděli 22. a 23. září. Účastníci
s vozy řady Škoda Felicia, Octavia a Fabia, přihlášení u pořadatele Autoklubu Škoda
Mladá Boleslav, dostanou propozice soutěže a itinerář podle kterého danou trať absolvují.
Soutěží se v kategoriích amatér, novinář a dealer. Tentokrát pořadatelé vybrali
pro účastníky, v rámci poznávání nových regionů a také dalších prodejců vozů Škoda,
zcela novou trať. "Economy Run je mezinárodní soutěží už proto, že se nám přihlásily
posádky z Ukrajiny, Slovenska a Polska. Na startu přivítáme kolem 20 novinářských
posádek a herce z divadla Járy Cimrmana," uvedl Ing. Josef Pálka, předseda Autoklubu Škoda.
Start a cíl celé soutěže je tradičně v Kosmonosích před budovou Servisních služeb Škoda Auto,
jejichž pracovníci na celé soutěži spolupracují. "Servisní služby Škoda Auto poskytnou
účastníkům dílnu, kde proběhnou veškeré prohlídky vozidel jak před startem, tak i
po dokončení celé soutěže. Je to taková malá STK," říká Ing. Petr Linhart, vedoucí
Servisních služeb Kosmonosy. První etapa má start v Kosmonosích a končí ve Vysokém Mýtě
na autodromu, kde se posádky seznámí se základy& bezpečné jízdy a elektronickými systémy,
používanými na vozech Škoda. Cílovým místem II. etapy je Ždár nad Sázavou, kde posádky
uvítá prodejce vozů Škoda firma A… Účastníci soutěže budou ve Ždáru ubytovány a druhý
den ráno odstartují do poslední III. etapy Economy Run, která končí před Servisními službami
v Kosmonosích. V cíli se pak doplní pohonné hmoty pro vyhodnocení spotřeby pohonných hmot,
vozidla se odstaví do uzavřeného parkoviště. Slavnostní vyhodnocení spolu s vyhlášením
výsledků proběhne v neděli odpoledne 23. září ve Škoda Auto Muzeu a posádky s nejnižší
spotřebou pohonných hmot získají věcné ceny.
Text: Hana Jírová
ŠkodaMobil č.17; 14.září 2001
Každý ročník je něčím zajímavý
Na téma přípravy Economy Run, která se pojede již po dvacáté, hovoří ing. Petr Linhart,
vedoucí Servisních služeb Škoda Auto Kosmonosy, který je již třetím rokem ředitelem této
ekonomické soutěže.
Škoda Mobil: Jak se připravujete na letošní Economy Run?
"Do již zaběhlé a tradiční Economy Run jsem vstoupil v roce 1995, což byl rok mého
příchodu do Servisních služeb. Servisní služby jsou tradičním spoluorganizátorem a
příprava nového ročníku vždy začíná prakticky okamžitě po dojezdu stávajícího. Je to
práce celého týmu lidí, zvláště pak Autoklubu Škoda v čele s Ing. Josefem Pálkou.
Příprava nového ročníku začíná návrhem lokalit, tras, přes zajištění veškerých
legislativně-organizačních opatření, až po tvorbu itinerářů, oslovení sponzorů
a tak dále. Nakonec musí být výsledkem snažení perfektně připravená a zajištěná akce."
Škoda Mobil: Který ročník byl pro vás nejzajímavější a proč?
"Každý ročník byl něčím zajímavý, vzhledem k tomu, že jsem nastoupil do rozjetého vlaku,
bylo mým cílem do soutěže vnést něco nového. Tak například v loňském roce jsme poprvé
v historií zorganizovali soutěž jako dvoudenní, což se velice dobře ujalo. pokračovat.
Pro letošní ročník jsme získali nového firemního partnera, který opět přinese významné
oživení této soutěže. Tím se stal útvar GP - Podniková komunikace, s jehož významnou
pomocí došlo k oslovení redakčních posádek známých a rozšířených médií, s cílem vnést
tento podnik do širšího podvědomí a tím se úspěšně podílet na propagaci a tvorbě image
našich produktů."
Škoda Mobil: Jak je v letošním ročníku zajištěna pomoc Servisních služeb?
"Vše proběhne tak, jak se při takové soutěži sluší a patří. Celá trať bude zajištěna
stříbrnými vozidly SERVICE Mobil, ve kterých pracovníci servisních služeb i našich
obchodních partnerů budou v případě jakékoliv závady schopni poskytnout odpovídající
pomoc. Přesto veškerá vozidla dostanou odpovídající odbornou péči při vstupní technické
přejímce, kdy majitelé dostanou odpovídající informace o technickém stavu svých vozidel.
Závady, které by bránily bezpečnosti provozu, potažmo i účasti v soutěži jsou na místě
před soutěží odstraněny.
Text: Hana Jírová
Autoklub
Škoda, V. Klementa 839, 293 01 Mladá Boleslav, tel+fax : 0326/21344, tel : 0326/29174
E-mail : josef.palka@podhradi.cz
WWW : http://autoklub.asysijd.cz